Min helg i Oslo!

I lördags morse tog jag flyget över till Matilda, jag var framme vid lunch så då mötte hon upp mig vid flygplatsen och vi åkte hem till henne och lämnade väskan. Sen var det raka vägen ut på stan för att äta en sen lunch! Vi kikade runt lite, tanken var först att vi skulle till ett av Oslos hetaste restauranger just nu Miss Sophie, men det var helt fullt så vi kikade vidare och hamnade på Hotel Continental.

Älskade Matilda <3 En vän som jag värdesätter så högt, som jag mår så bra med och har ett hjärta av guld!

Vi var sååå hungriga så vi beställde även in en pommes och delade på. mums!!

Hehe, helt brutal bild men jäklar va kul vi hade. Det var så mysigt och ses igen ju!!!

Efter brunchen promenerade vi runt på stan, kikade in deras fina shoppinggata bland annat på Balenciaga… Eye Candy…

De har riktigt bra shopping i Oslo!! Dock lite dyrare än Sverige haha 😉

Jag hade på mig mina favvo plagg från Twist & Tango, tröjan och skinnjackan!

Jag har varit i Oslo en gång förut men det var flera år sedan och hade helt ärligt ingen riktig uppfattning av stan förrän nu och jag ÄLSKAR den! Kan starkt tipsa om en weekend här eftersom den inte är överdrivet stor så man hinner se det viktigaste!

Senare åkte vi hem till Matilda och lagade middag, det blev vår favvo – Crispy Duck!! Om ni inte smakat det är det helt sjukt gott (finns en GRYM på restaurang Hongkvist på Östermalm)!

I Norge är det superpoppis så man kunde köpa ett färdigt kit med anka, bröd och såsen, mmm. Sen är det bara att hacka upp grönsaker själv! Vi åt middag med Matildas norska vänner, det var så kul att träffa dem eftersom Matilda har varit så mycket i Sverige men inte jag i Norge och träffat hennes vänner. Hon har ju såå mycket vänner samt släkt i Sverige så det blir lätt så,

I helgen har vi även konsumerat en deeeeel Ex on the beach, haha, alltså har aldrig sett det förut men älskar ju Paradise Hotel så det är perfekt att det finns en hel säsong ute av detta 😉 Till detta åt jag Nicks Cocos choklad, smakar Bounty typ mmm. Sen somnade vi som stockar!

Söndagen vaknade vi vid 08 och låg i sängen länge och drog oss. SÅ skönt. Jag behövde jobba lite med saker, fick ta ett möte och Matilda gjorde sitt så det blev inte brunch förrän vid lunch-tid. Matilda gjorde en brunch till oss, asså hur GOTT ser inte detta ut? Det var MAGI, aldrig blivit serverad en sådan här fin frukost förut hah!

Trots att det var regnade mesta dels hela helgen så gjorde det ingenting alls. Det var mysigt att bara ses och hänga runt.

Det jag inte visste var att Oslo är SÅ likt London? Asså deras lägenhetsområden typ motsvarande Östermalm ser ut som London med låga hus, fina portar och fåtal lägenheter i varje ingång, i Stockholm är ju husen såå höga. Här ovan ser ni ett ex. hur det ser ut. SÅ fint!

På eftermiddagen åkte vi till Matildas föräldrar för att fika <3

Sen åkte vi vidare till Oslos saluhall och köpte middag, vi fastnade lite bland ostarna så köpte hem ost och marmelad.

Det var så jäkla skönt för Matilda hade bil så hon kunde visa runt i stan så jag hann se massa!!

Hon visade mig en utsiktstopp Ekeberg, det var vi och lite kineser som stod här uppe och fotade hehe.

Men ack så vackert och luften var så frisk!

Tanken var att vi skulle kyckling med sötpotatis sallad men det blev inte riktigt så när vi var inne i saluhallen och kände doften av Crispy Duck haha, så det fick bli det idag igen!!

Men vi båda är ju suckers för det så why not!! Vi åt en mysig middag och bara snackade. Sen fick det bli lite mer avsnitt av Ex on the beach haha, vi blev helt fast!! Jag bokade även mitt flyg hem eftersom jag inte riktigt hade bestämt när jag skulle flyga hem så bokade jag sista sek hem.

Jag tog flyget imorse vid 09 så jag var hemma i Stockholm och har jobbat hela dagen, nu ikväll ska jag träna och sen hem o jobba igen, har gaaaanska mycket att göra just nu samtidigt som skolan skriker efter uppmärksamhet haha…

Vilket fall hade jag en så jäkla mysig helg i Oslo med Matilda och man märker hur mycket ny energi man får av att åka iväg såhär en helg, det var exakt det jag behövde just nu hihi! TACK Matilda för ditt fina välkomnande.